Godziny otwarcia 
 

DNI TYGODNIA
GODZINY
PONIEDZIAŁEK
7.30 - 13.30
WTOREK
7.30 - 13.30
ŚRODA
7.30 - 13.30
CZWARTEK
7.30 - 13.30
PIĄTEK
7.30 - 13.30

     

WYKAZ LEKTUR

 WYDARZENIA

 STATYSTYKA

 REGULAMIN BIBLIOTEKI

REGULAMIN WYPOŻYCZANIA PODRĘCZNIKÓW

 LINKI


ROK SZKOLNY 2018 2019

 

Biblioteka ogłasza Konkurs Kaligraficzny

"Kaligraf 2019"

 

W ramach obchodów 100 lecia Odzyskania Niepodleglości, konkurs adresowany jest do uczniów w dwóch kategoriach wiekowych: klasy  IV - VI oraz klasy VII-VIII i III klasa gimnazjum. Jego istotą i przesłaniem jest wspieranie rozwoju umiejętności pięknego pisania. Uczniowie mają więc okazję zaprezentować swoje zdolności piśmiennicze. Chcemy, by nasz konkurs stał się dla uczestników przygodą z kaligrafią, doskonałą zabawą z piórem w ręku. Wierzymy, że wśród uczestników konkursu nie zabraknie uczniów każdej z klas, a sami uczestnicy przekonają się o wyższości odręcznego pisania nad komputerowym.

I Cele I  Konkursu Kaligraficznego 

II Formy I  Konkursu Kaligraficznego
Do konkursu mogą przystąpić uczniowie, w dwóch grupach wiekowych: klasy IV-VI oraz klasy VII-VIII i klasa III gimnazjum.
Klasę może reprezentować dowolna liczba uczniów.
Zadaniem uczniów jest przepisanie tekstu piórem lub piórkiem na papierze gładkim o formacie A3. Nie dopuszczamy innych narzędzi piśmienniczych np. pędzelka. Wszystkie informacje zawarte są w regulaminie konkursu.

W zalączniku nr 1 znajdują się teksty do przepisania dla klas IV-VI - J. Wybickiego; PIEŚŃ LEGIONÓW POLSKICH WE WŁOSZECH, a dla drugiej grupy klas VII,VIII i klasy III g dwa teksty do wyboru L. Staffa; POLSKO, NIE JESTEŚ TY JUŻ NIEWOLNICĄ, oraz C.K. Norwida ; MOJA PIOSENKA.

 

Regulamin konkursu   

 

zalącznik nr 1

Znalezione obrazy dla zapytania niepodległa

 

 

 

Spotkanie autorskie

13.09.2018 na zaproszenie Gminnej Biblioteki w Chełmcu przybył do naszej szkoły autor książek Kazimierz Szymeczko.  Spotkanie zaaranżowały Pani mgr Justyna Majewska oraz Pani mgr Dorota Kośkiewicz.  Kazimierz Szymeczko jest nauczycielem i bibliotekarzem oraz autorem książek dla dzieci : „Historia Polski w opowieściach”, „Pomolowana historia - opowieści Moli Książkowych,  „Zemsta budzika -  opowiastki domowe”,  „Pościg za czarną hondą” i najnowszej z nich „Fałszerze w sieci”.

Jako pisarz debiutował w roku 1996 opowiadaniem w Świerszczyku: „Sposób na Brudoluda”, pisze także do „Guliwera”, „Twojego dziecka”, „Biblioteki w szkole” i innych czasopism, a także podręczników szkolnych.

 Mieszka i pracuje w Rudzie Śląskiej. Ukończył filologię polską na Uniwersytecie Śląskim. Jest laureatem międzynarodowego konkursu literackiego „Uwierz w siłę wyobraźni”. Jego powieść „Czworo i kości” otrzymała nominację do nagrody Książka Roku 2011, a powieść „Tetrus” - do nagrody Książka Roku 2015. W 2013 roku został uhonorowany tytułem Ambasadora Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej. 

Jak podczas każdego spotkania autorskiego na koniec dzieci ustawiły się w kolejce po autograf. 

 

 

 

 

 

ROK SZKOLNY 2017 2018

  

16 października w naszej szkole gościliśmy Pana Marcina Pałasza, autora książek dla dzieci i młodzieży, licznych słuchowisk.  Autor m.in.: „B@jki”, czy „Elfie, gdzie jesteś?” swój występ przed uczniami klas IV rozpoczął od intrygującego pytania: „Czy wiecie, o której godzinie wstaję?”. To i późniejsze anegdoty z jego życia, jak też streszczenia niektórych jego książek bardzo zaciekawiły młodych czytelników, którzy z zapartym tchem słuchali Pana Marcina. Na zakończenie uczniowie mieli możliwość zakupienia książek pisarza wraz z Jego autografem.

Spotkanie to odbyło się dzięki inicjatywie Pani Dyrektor Gminnej Biblioteki w Chełmcu mgr Urszuli Sikory oraz Bibliotece w Starym Sączu.

Osobami odpowiedzialnymi za organizację spotkania autorskiego w naszej szkole były Panie: mgr Justyna Majewska oraz mgr Dorota Kośkiewicz.

                       
   

 

            
           
       

 

Kącik autorski

W tym roku szkolnym w bibliotece został utworzony kącik autorski. Co dwa miesiące w wyznaczonym miejscu pojawiają się pozycje książkowe oraz biografia pisarza, który tworzył dla dzieci i młodzieży. W miesiącach wrzesień- październik królowała Astrid Lindgren

    



Biblioteka szkolna informuje, że w roku szkolny m2017/2018  będzie upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. w związku z tym biblioteka szkolna przygotowuje szereg imprez i akcji towarzyszących, aby propagować czytelnictwo wśród uczniów.

 

 Znalezione obrazy dla zapytania w jesiennym ogrodzie

Dyrekcja Szkoły wraz z nauczycielami biblioteki szkolnej ogłaszają konkurs poetycki dla uczniów naszej szkoły pt."W jesiennym ogrodzie...lesie" w następujących kategoriach: 

klasy I-III

klasy IV-VII 

Klasy II-III gimnazjum

W każdej kategorii wyłonione zostanie I, II i III miejsce. Wiersze składane w formie papierowej na kartkach w formacie A4 pisane odręcznie, do biblioteki zaopatrzone imieniem i nazwiskiem wraz z jakiej klasy jest uczeń do 20.12.2017, oraz w formie elektronicznej na adres spbiczyce@wp.pl. 

Wręczenie nagród nastąpi po ogłoszeniu wyników konkursu. Specjalnie powołana Kapituła Jury zastrzega sobie możliwość nie przyznania konkretnego miejsca w konkursie, wiersze powinny być samodzielne, bez jakiegokolwiek plagiatu.

 

Znalezione obrazy dla zapytania w jesiennym ogrodzie  



Kalendarium

WRZESIEŃ

•1 września – Światowy Dzień Pokoju, rocznica wybuchu II wojny światowej. Warto na szkolne i rodzinne czytanie wybrać książkę Pawła Beręsewicza Czy wojna jest dla dziewczyn i podyskutować o jej ważnym przesłaniu: wojna nie jest dla nikogo. Znakomitymi lekturami będą też – traktujące o późniejszych latach wojny i okupacji: Asiunia oraz Mój tata szczęściarz Joanny Papuzińskiej, Bezsenność Jutki Doroty Combrzyńskiej-Nogali, Wojna na pięknym brzegu Andrzeja Grabowskiego (dla młodszych dzieci), a także Arka czasu Marcina Szczygielskiego (książka otrzymała Grand Prix w III edycji Konkursu Literackiego im. Astrid Lindgren organizowanego przez Fundację oraz nagrodę w Niemczech). Poczytajmy też wiersze wojenne i podyskutujmy z dziećmi o grozie i bezsensie wojny oraz jej skutkach.

•Tworzymy Szkolne Dyskusyjne Koła Miłośników Książek (przy bibliotece, w klasie).

•1 września – rozpoczęcie roku szkolnego. Zachęcamy szkoły do wprowadzenia – jako programu wychowawczego i profilaktycznego – Programu Nauczania Wartości w oparciu o książkę „Z dzieckiem w świat wartości” Ireny Koźmińskiej i Elżbiety Olszewskiej.

•2 września urodził się Czesław Janczarski, poeta, autor książek dla dzieci. Poczytajmy dzieciom jego utwory.

•8 września – Ogólnopolski Dzień Dobrej Wiadomości. Proponujemy rozszerzyć jego przesłanie na cały miesiąc (lub nawet rok) tworząc kulturę i klimat dobrych wiadomości.

•8 września – Międzynarodowy Dzień Walki z Analfabetyzmem ustanowiony przez UNESCO w 1965 r. Walkę z analfabetyzmem, w tym także funkcjonalnym, Komisja Europejska uczyniła priorytetem swoich przyszłych działań.

 •11 września przypada rocznica urodzin Adama Asnyka (1838-1897). Sięgnijmy po jego wiersze – przesłanie wielu z nich jest nadal aktualne.

•29 września obchodzimy Dzień Głośnego Czytania ogłoszony przez Polską Izbę Książki po raz pierwszy w 2001 roku, w którym to roku w czerwcu nasza Fundacja zainaugurowała kampanię społeczną „Cała Polska czyta dzieciom”. Proponujemy by w klasach I i oddziale przedszkolnym czytali dzieciom dorośli

•29 września przypada też rocznica urodzin Janiny Porazińskiej (1888-1971), autorki książek dla dzieci i młodzieży, współzałożycielki „Płomyka”.

PAŹDZIERNIK

•1 października obchodzimy Światowy Dzień Muzyki. Zapoznajmy dzieci z biografią i twórczością któregoś z wielkich polskich kompozytorów, np. Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki, Ignacego Paderewskiego, Karola Szymanowskiego, Henryka Góreckiego, Henryka Wieniawskiego.

•1 października to także Światowy Dzień Ptaków. Proponujemy nagrać z tej okazji z dziećmi audycję radiową na podstawie wiersza: Ptasie radio Juliana Tuwima. Można wspólnie posłuchać nagranego śpiewu ptaków i nauczyć się rozpoznawać ich głosy. 

•1 października przypada również Międzynarodowy Dzień Ludzi Starszych. Zapraszajmy ich do czytania w przedszkolach i szkołach, nawiążmy kontakty z Klubami Seniorów i Uniwersytetami Trzeciego Wieku.

•4 października jest Światowym Dniem Opieki nad Zwierzętami. Jako lekturę wybierzmy tego dnia wiersze i książki o zwierzętach.

•14 października przypada Dzień Nauczyciela – Święto Edukacji Narodowej. Wszystkim Nauczycielom składamy najserdeczniejsze życzenia!

•14 października – w rocznicę pierwszego wydania w Anglii przygód Kubusia Puchatka – świętujemy także Ogólnopolskie Urodziny Książkowego Misia. Zorganizujmy konkurs malarski bądź czytelniczy

•24 października przypada Międzynarodowy Dzień Bibliotek Szkolnych. Wizyta w bibliotece – obowiązkowa! Paniom Bibliotekarkom i Panom Bibliotekarzom miło będzie otrzymać laurki i kwiaty.

•26 października to dzień urodzin pani Wandy Chotomskiej, autorki ponad 200 znakomitych książek dla dzieci, piosenek, wierszy, scenariuszy filmowych, słuchowisk radiowych i programów telewizyjnych.

LISTOPAD

•1 listopada obchodzimy Dzień Zmarłych. Powstało w ostatnich latach wiele książek o śmierci i radzeniu sobie ze stratą, jaką jest odejście bliskiej osoby.

•10 listopada przypada Międzynarodowy Dzień Młodzieży. Do głośnego czytania młodszym nastolatkom proponujemy Czarny Młyn Marcina Szczygielskiego,

•11 listopada obchodzimy Święto Niepodległości. Pośpiewajmy z dziećmi pieśni patriotyczne i legionowe. Zaprośmy do gawędy starszą osobę, która pasjonuje się historią lub sama jest żywą historią.

•14 listopada urodził się Leopold Staff, poeta, dramatopisarz i tłumacz, autor tomów: Sny o potędze, Gałąź kwitnąca, Uśmiechy godzin, Martwa pogoda, Wiklina, Ostatni z mego pokolenia..., Kochać i tracić. Przygotujmy Dzień Poezji Leopolda Staffa.

•14 listopada 1907 r. urodziła się znakomita szwedzka pisarka Astrid Lindgren. Poczytajmy  dzieciom jej książki

•21 listopada przypada Światowy Dzień Życzliwości. Porozmawiajmy z dziećmi o tej wartości jako składowej szacunku, solidarności i przyjaźni, bezinteresownego dobra, którym możemy obdarzyć innych. Wybierzmy do czytania książki, w których pokazane są różne aspekty życzliwości.

•30 listopada przypada 180. rocznica urodzin Marka Twaina (1835-1910), prozaika amerykańskiego, autora słynnego Tomka Sawyera i wielu innych książek dla dzieci i młodzieży.

GRUDZIEŃ

•2 grudnia przypada 70. rocznica urodzin Marka Grechuty (1945-2006), piosenkarza, kompozytora, poety.

•5 grudnia to Międzynarodowy Dzień Wolontariatu 

•6 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1992 r. Wskażmy osoby niepełnosprawne w literaturze. Proponujemy do czytania: Kosmitę Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel oraz Żółte kółka Elizy Piotrowskiej – dla dzieci młodszych,

•6 grudnia zaprośmy także dzieci na Mikołajki z „Mikołajkiem”. To okazja do poczytania książek Sempé i Goscinnego o przygodach Mikołajka i jego kolegów.

•Książka pod każdą choinką! W Święta Bożego Narodzenia każde dziecko powinno znaleźć pod choinką książkę wraz z deklaracją rodziców lub opiekunów, że będą ją dziecku czytać. Nawet wtedy, kiedy już potrafi czytać samo! Zróbmy wymianę książek w zaprzyjaźnionych rodzinach. A może biblioteki zorganizują dla rodzin przedświąteczny wymienny handel książkami dla dzieci i młodzieży?

•Akcja „Zima z książką”! – rozpoczynamy trzymiesięczny (grudzień, styczeń, luty) cykl spotkań z książką organizowanych pod tym hasłem. Niech będą to spotkania czytelnicze „z małym co nieco”, np. aromatyczną herbatą z konfiturą malinową i domowymi wypiekami.

•24 grudnia urodził się Adam Mickiewicz. Wiele z jego wierszy można czytać także najmłodszym dzieciom.

STYCZEŃ 

•3 stycznia obchodzi urodziny Joanna Papuzińska – profesor literatury, autorka wielu znakomitych książek i wierszy dla dzieci

•8 stycznia urodził się Kornel Makuszyński – prozaik, poeta, felietonista, krytyk teatralny i publicysta, autor znakomitych książek dla dzieci. Przypomnijmy jego Koziołka Matołka, Awantury i wybryki małej małpki Fiki-Miki, Szatana z siódmej klasy, Pannę z mokrą głową, czy Awanturę o Basię.

•12 stycznia przypada rocznica urodzin Jacka Londona, pisarza amerykańskiego, autora takich powieści jak: Zew krwi, Biały kieł, Martin Eden, Wilk morski i innych.

•21 stycznia obchodzimy Dzień Babci, a 22 stycznia Dzień Dziadka. Zaprośmy ich do przedszkola, szkoły, biblioteki, poprośmy o czytanie ulubionych książek z dzieciństwa.

LUTY

• 8 lutego przypada rocznica urodzin Juliusza Verne’a, francuskiego pisarza, autora powieści podróżniczych i fantastyczno-naukowych: Dzieci kapitana Granta, 20 000 mil podmorskiej żeglugi,

• 14 lutego świętujemy Walentynki – Dzień Zakochanych. Poczytajmy dzieciom piękne książki i wiersze o miłości, porozmawiajmy o rodzajach miłości i zobowiązaniach, jakie niesie prawdziwa, dojrzała miłość.

MARZEC

• 3 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pisarzy. Zorganizujmy spotkania dzieci z pisarzami i dziennikarzami piszącymi o literaturze dziecięcej.

• 8 marca świętujemy Dzień Kobiet. Zróbmy z tej okazji wystawę książek dla dzieci napisanych przez kobiety – będzie ich mnóstwo! Zaprośmy mamy i babcie, by poczuły się dumne z twórczości kobiet. Dzieci mogą przygotować wiersz/wiersze o miłości do mam i babć, o tym, jak dzielne są kobiety. Maluchy mogą wręczyć swoim mamom, babciom i wychowawczyniom laurki.

• 21 marca to Światowy Dzień Poezji. Zachęcamy do czytania naszych klasyków dla dzieci: Jana Brzechwy, Juliana Tuwima, Ewy Szelburg-Zarembiny, autorów współczesnych – Joanny Kulmowej, Wandy Chotomskiej, Joanny Papuzińskiej, Małgorzaty Strzałkowskiej, Marcina Brykczyńskiego, zaś starszym dzieciom i nastolatkom zaproponujmy wiersze Wisławy Szymborskiej oraz utwory z antologii Grzegorza Leszczyńskiego.

• 22 marca to Światowy Dzień Wody – ustanowiony na konferencji ONZ w Rio de Janeiro w 1992 r. Przeczytajmy dzieciom fragmenty książek, w których woda jest skarbem, bez którego nie ma życia, np.: W pustyni i w puszczy, Dar rzeki Fly, książki o rozbitkach, którzy na oceanie cierpieli z pragnienia, np. Życie Pi Yanna Martella. Wyjaśnijmy, dlaczego w niektórych regionach świata coraz bardziej brakuje wody. Nauczmy dzieci szacunku do wody. Polecamy także książkę Wielka podróż Lulie japońskiej księżniczki Hisako Takamado wydaną przez Fundację Marka Kamińskiego.

• 25 marca przypada także Międzynarodowy Dzień Teatru. Zabierzmy dzieci do teatru, pokażmy im scenę, proscenium, kulisy, porozmawiajmy z aktorami, reżyserem, scenografem. I oczywiście zostańmy na przedstawieniu. Warto też przygotować inscenizację wykorzystując gotowe teksty, np. Jana Brzechwy Kopciuszek, Jaś i Małgosia,  czy Joanny Awgulowej zawarte w tomie - „Dziecko widzem i aktorem. Inscenizacje dla klas przedszkolnych, świetlic, domów dziecka”.

KWIECIEŃ

• 2 kwietnia przypadają urodziny J.Ch. Andersena i Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Zorganizujmy tego dnia niezwykłe spotkanie czytelnicze np. „Noc z Andersenem” w miejscowej bibliotece.

• 2 kwietnia obchodzimy także Międzynarodowy Dzień Ziemi. Proponujemy czytanie książek o tematyce ekologicznej, znakomitą lekturą młodszych czytelników będzie np. Drzewo Elizy Piotrowskiej. Nieco starszym dzieciom proponujemy książkę Czarny Młyn Marcina Szczygielskiego i Nagle w głębi lasu Amosa Oza.

• 7 kwietnia jest Światowym Dniem Zdrowia. Fraszka Jana Kochanowskiego Na zdrowie będzie stosownym uhonorowaniem tego dnia i przyczynkiem do dyskusji na temat ochrony zdrowia i zdrowego stylu życia. Podyskutujmy też nad sentencją Arthura Schopenhauera „Zdrowie nie jest wszystkim, ale bez zdrowia wszystko jest niczym”.

• 23 kwietnia to Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Zorganizujmy z tej okazji wycieczki dzieci do lokalnych drukarni, omówmy temat: „Jak powstaje książka?” Nauczmy dzieci, czym jest plagiat i co to znaczy naruszać prawa autorskie (np.: kopiować bez zezwolenia autora teksty z Internetu). Zaprośmy prawnika lub przedstawiciela ZAIKS-u, który może to dzieciom wytłumaczyć.

• Organizujmy wycieczki dzieci do lokalnych księgarni i klubo-księgarni.

• W kwietniu rozpoczyna się na dobre okres wycieczek szkolnych. Zabierzmy dzieci i młodzież do Muzeów i Centrów Sztuki Współczesnej.

MAJ

• 5 maja obchodzimy rocznicę urodzin Henryka Sienkiewicza. Jego książki się nie zestarzały, warto do nich ciągle wracać i czytać je nowym rocznikom Polaków.

• W maju odbywa się Ogólnopolski Tydzień Bibliotek. Bijemy rekordy wypożyczania (i czytania!) książek oraz uczestniczymy w imprezach lokalnych.

• 15 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodziny – ustanowiony w 1993 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Zachęcamy do organizowania pikników rodzinnych z książką oraz do rodzinnego czytania. Pokażmy literackie przykłady dobrych rodzin, w których panuje miłość i szacunek do wszystkich jej członków. Proponujemy np. Jeżycjadę Małgorzaty Musierowicz, Co tam u Ciumków? Pawła Beręsewicza, 8+2 i ciężarówka Ann Cath Westey.

• 18 maja świętujemy Międzynarodowy Dzień Muzeów – ogłoszony w 1977 r. przez Międzynarodową Radę Muzeów (ICOM), działającą przy UNESCO. Zabierzmy dzieci do muzeum, pokażmy wystawy sztuki, historii, narodowego dziedzictwa.

• Zachęcamy do organizowania pikników czytelniczych, podczas których można wymieniać się książkami. Hasłem pikniku może być „Czytanie na trawie” lub „Dzielimy się książkami, z których wyrośliśmy”.

• 26 maja to Dzień Matki. Poczytajmy wiersze o mamach, zaprośmy je do przedszkola, szkoły, biblioteki. Starszej młodzieży można podsunąć znakomitą i zabawną książkę Romain Gary Obietnica poranka, którą jakaś czytelniczka nazwała najpiękniejszym pomnikiem dla matki.

CZERWIEC

• 1 czerwca urodził się ks. Jan Twardowski – poeta, autor wzruszających i pięknych tomów.

• 20 czerwca urodził się Aleksander Fredro – komediopisarz, pamiętnikarz, poeta. Nie może zabraknąć czytania jego – często wciąż bardzo aktualnych -  komedii, Pawła i Gawła, czy fragmentów pamiętników Trzy po trzy.

• 20 czerwca to Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Narkomanii. Sięgnijmy po książkę Anny Onichimowskiej Hera, moja miłość lub wstrząsającą lekturę My, dzieci z Dworca ZOO. Zaprośmy specjalistów od leczenia narkomanii, by wytłumaczyli starszym dzieciom, że uleganie modzie na narkotyki kończy się często tragicznie.

• 23 czerwca świętujemy Dzień Ojca. Warto poszukać znakomitych, wzorowych sylwetek ojców w literaturze i poczytać o nich – szczególnie chłopcom, którzy kiedyś będą pełnić te funkcje.

• 30 czerwca urodził się Czesław Miłosz – poeta, prozaik, eseista, laureat Nagrody Nobla w 1980 r. Warto przeczytać wspólnie ze starszymi nastolatkami któryś z jego licznych utworów .

 Znalezione obrazy dla zapytania biblioteka szkolna


ROK SZKOLNY 2015 2016

 

Dyrekcja ZS wraz z nauczycielami biblioteki szkolnej ogłaszają konkurs poetycji dla uczniów naszej szkoły pt. "Dzieci i zima" w nastepujących kategoriach:

klasy I-III

klasy IV-VI

Klasy I-III gimnazjum

W każdej kategorii wyłonione zostanie I, II i III miejsce. Wiersze składane w formie papierowej na kartkach w formacie A4 pisane odręcznie, do biblioteki zaopatrzone imieniem i nazwiskiem wraz z jakiej klasy jest uczeń do 30.01.2016, oraz w formie elektronicznej na adres spbiczyceb@wp.pl. 

Wręczenie nagród nastąpi po ogłoszeniu wyników konkursu. Specjalnie powołana Kapituła Jury zastrzega sobie możliwość nie przyznania konkretnego miejsca w konkursie, wiersze powinny być samodzielne, bez jakiegokolwiek plagiatu.

Znalezione obrazy dla zapytania młody poeta

 

 

 

Szkolna Biblioteka ogłasza konkurs czytelniczy. Wszystkich bardzo serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w konkursie. Poniżej przedstawione są regulaminy, proszę je uważnie przeczytać....

 

Znalezione obrazy dla zapytania biblioteka

REGULAMINY

klasy I-II

klasy III

klasy IV-VI

klasy I-III g

 

 mrg D. Kośkiewicz, mgr J. Majewska

 

Znalezione obrazy dla zapytania biblioteka

BIBLIOTEKA SZKOLNA ZAPRASZA DO KORZYSTANIA Z KSIĘGOZBIORU PODRĘCZNEGO ORAZ LITERATURY PIĘKNEJ.
KAŻDY Z WAS ZNAJDZIE COŚ DLA SIEBIE!

Cele biblioteki szkolnej:

Biblioteka szkolna jest integralną częścią procesu dydaktycznego.

Podstawę pracy biblioteki szkolnej stanowią :

-wspomaganie i podnoszenie rangi celów edukacyjnych wyznaczonych przez programy nauczania i program pracy szkoły,

-wyrabianie i pogłębianie u dzieci nawyku czytania i uczenia się, korzyści i zadowolenia płynących z tych czynności, a także przyzwyczajanie do korzystania z bibliotek przez całe życie,

-umożliwianie tworzenia i przetwarzania informacji w celu pogłębiania wiedzy, zrozumienia świata, kształcenia wyobraźni i dla przyjemności,

-pomaganie wszystkim uczniom w nauce i wyrabianiu umiejętności przetwarzania i przyswajania informacji, w zależności od